Kanser Belirtileri
ana sayfa bize ulaşın hakkımızda üyelik site haritası         English ENGLISH
danışma kurulu gıda güvenliği dergisi bilimsel görüş ve raporlar haberler etkinlikler & projeler şehir efsaneleri efsa videoları sıkça sorulan sorular yararlı linkler

Dünyadan Haberler
ABD'de yeni beslenme kılavuzu

ABD Tarım Bakanlığı ile Sağlık ve İnsan Hizmetleri Bakanlığı son beş sene içerisinde ilk kez beslenme alışkanlıkları üzerine bir kılavuz hazırlayarak kamuoyuyla paylaştı. Sağlık ve İnsan Hizmetleri Bakanı Sylvia Burwell verdiği demeçte "Amerikan halkının sağlığının korunması için yaptığımız çalışmalar, günlük hayatlarında sağlıklı tercihler yapmalarını sağlayacak araçların halkımıza sunulmasını hedefliyor'' dedi. Burwell sözlerine şöyle devam etti: "Yediklerimiz ve içtiklerimiz üzerinde küçük değişiklikler yaparak sağlıklı beslenmeyi çok daha kolay hale getirebiliriz. Beslenme kılavuzu, gıda ve beslenme üzerine bilimsel temelli çeşitli öneriler içeriyor. Böylece insanlar kilolarını kontrol altında tutmalarına yardımcı olacak tercihler yaparak, tip 2 diyabet, hipertansiyon ve kalp krizi gibi kronik hastalıkların da önüne geçebilirler.''

ABD'de hükümet ilk kez insanların günlük tüketmesi gereken ilave şeker miktarına bir sınır getirdi. Yeni kılavuza göre, kişinin tükettiği ilave şekerin, aldığı günlük kalori miktarının yüzde onunu geçmemesi gerekiyor. Bugüne dek hükümet vatandaşlarını sadece günlük ilave şeker alımını azaltmaları yönünde uyarıyordu.

Kılavuzda her gün bir fincan kahve içmeyi âdet edinmiş, ilave şeker tüketen ve kolesterol içeren yiyeceklerden vazgeçemeyenle için de yeni öneriler yer aldı. Yeni kılavuza göre, hafif miktarda kahve tüketimi sağlıkı beslenmenin bir parçası haline getirilebilir. Ancak Bakanlık hem kafein hem de alkol tüketenleri, bu iki maddeyi aynı anda tüketmemeleri konusunda uyarıyor. Kafein, bireylerin daha çok alkol tüketmesine sebep olarak farkında olmadan vücutlarına daha fazla zararlı madde almalarına yol açabiliyor. Bunun sonucunda da alkole bağlı yan etkilerin ortaya çıkma riski artıyor. Kılavuzdaki en büyük değişikliklerden birisi de, kolesterol için belirlenmiş günlük tüketim sınırının kaldırılmış olması. Geçmişte, kişinin günlük diyeti içerisinde 300 miligramdan fazla kolesterol tüketmemesi tavsiye ediliyordu.

Ancak tabii ki günlük sınırlamanın kaldırılması kolesterol yüklü yiyecekleri sınırsızca tüketebileceğimiz anlamına gelmiyor. Kılavuz aynı zamanda sağlıklı bir beslenme şekli benimsemek istiyorsak, günlük diyetimizde olabildiğince az kolesterol tüketmemizi tavsiye ediyor. Önerilen maksimum sodyum tüketim miktarı konusunda da değişiklik yapılması beklenirken, beslenme kılavuzunda bu konuda bir değişiklik yapılmadı.

Buna göre, 14 yaş ve üstü kişilere günde 2,300 miligramdan fazla sodyum tüketmemeleri öneriliyor.

Kaynak: abcnews.com

23 Mart 2016, Çarşamba

geri
caretta iletisimTAYBO.NET