Kanser Belirtileri
ana sayfa bize ulaşın hakkımızda üyelik site haritası         English ENGLISH
danışma kurulu gıda güvenliği dergisi bilimsel görüş ve raporlar haberler etkinlikler & projeler şehir efsaneleri efsa videoları sıkça sorulan sorular yararlı linkler

Dünyadan Haberler
Gıda endüstrisinde tüketici güveni

2015 Edelman Güven Barometresi'ne göre, geçtiğimiz yıl özel sektör, medya ve STK'lara duyulan güvende azalma yaşanırken, hafif de olsa kamu güveni açısından artış elde eden tek kurum hükümetler oldu. Edelman, 27 ülkede 33.000 kişiye anket uyguladı. Anket, katılımcıların hükümet, medya, özel sektör ve STK kuruluşlarına duyduğu güveni ölçmeyi amaçlıyordu.

Araştırmaya katılanların 27 bin genel halkı; 6 bini konuyla ilgili öncesinde bilgi sahibi kişilerden oluştu. 18 yaş üstü, eğitim seviyesi düşük birinci grup ile 21 yaş üstü ve en az lisans derecesinde eğitimi olan ikinci grupta saptanan güven seviyeleri birbirinden çok farklı çıktı.

Amerika Aşçılık Enstitüsü'nün ve MIT Media Lab'ın sponsorluğunda gerçekleştirilen reThink Food Konferası (6-8 Kasım, 2015) sırasında, Edelman Yiyecek ve İçecek Sektörü Global Başkanı Tish Van Dyke, araştırmadan çeşitli bulgular paylaşarak sektöre duyulan güveni azaltan ve artıran ana faktörler üzerinde durdu. Van Dyke ayrıca güven ortamını daha da pekiştirecek inovasyonlar için bir formül geliştirmeye çalıştı. Van Dyke, genel halkın güven seviyesi ile (18+ yaş, eğitim seviyesi daha düşük ve medyayla daha az etkileşim halinde olan kişiler) konuyla ilgili öncesinde bilgi sahibi kişilerin (21+ yaş, en az lisans derecesinde üniversite mezunu, medyayla etkileşimi yüksek kişiler) güven seviyesi arasındaki farkın giderek büyüdüğünü belirtti. Ayrıca, genel halkın güven seviyesinin, konuyla ilgili öncesinde bilgi sahibi kişilerin güven seviyesinden 10 puan aşağıda olduğunu ekledi. Bunun yanında, anketin ilk kez uygulanmasından beri 15 yıl içerisinde ilk kez online araştırmalar medyada en çok güvenilen kaynak olarak öne çıktı.

Van Dyke şöyle devam etti: "Mileniumda, insanlar dijital verilere daha çok güveniyorlar. Sonuçta, dijital verilerin içine doğdular.'' Etraflarında en çok kimlerin sözlerine itimat ettikleri sorulduğunda, ankete katılanların büyük çoğunluğu öncelikle aile ve arkadaşlar, sonrasında akademik uzmanlar ve ürünlerini kullandıkları firmalar cevabını verdi.

Gıda sektöründe güven konusuna gelindiğinde, Barometre, global olarak katılımcıların yüzde 62'sinin yiyecek ve içecek endüstrisine güvendiğini ortaya koydu. Van Dyke, konferans katılımcılarına söz konusu rakamın oldukça büyük olduğunu söyleyerek, yiyecek ve içecek endüstrisinde inceledikleri beş segmentin perakendeciler, üreticiler, tarımsal işletmeler, fast food ile çiftçi ve balıkçılar olduğunu belirtti. Araştırmaya katılanların büyük kısmı yemek sektörüne orta seviyede güven duyarken, kesin güven duyanlar ile güven duymayanlar toplam katılımcıların küçük bir kısmını oluşturdu.

Yiyecek ve içecek sektöründe en az güven duyulan segmentin fast food olduğu görüldü. Bunun aksine, tarım işletmeleri ve çifçi ve balıkçıların en çok güvenilen segmentler olduğu gözlendi. Van Dyke konuyla ilgili şu yorumda bulundu: "Genel tüketiciler bu segmentlerin tam olarak ne olduğunu bilemeyebilir ve muhtemelen bu endüstrilerin ne iş yaptığına yönelik çok yüzeysel bir bilgisi vardır.'' Genel olarak, bulgular toplumun yiyecek ve içecek endüstrisine diğer sektörler ve iş kollarına nazaran daha fazla güven duyduğunu gösterdi. Ancak Van Dyke'ın da belirttiği gibi endüstri sıradan tüketicilerle konuşma ve iletişim kurma konusunda hâlâ çok başarılı değil.

Bunu yapmak için kapılarını açıp insanları içeri almalı ve tüketicilerinin yaptıkları işleri yakından görmelerini sağlamalılar.


Kaynak: www.ift.org

29 Ocak 2016, Cuma

geri
caretta iletisimTAYBO.NET